Visiting a Hungarian lavender field


Lavender picking was on my bucket list since ages. I always wanted to go to Tihany, and I wished that it would be a bit closer to us. I wished for a beautiful lavender field in Eastern Hungary, a real lavender field, with butterflies and sunshine. This spring I found an article about Létai Levendulás, which is so close to us – and it was well hidden before.

We visited this cute little lavender fields on a hot summer day in June. We got burned a bit (and there were a lot of bees) but totally worth it. I’ve never seen such a colorful and fine scented flower field before. The dancing white butterflies between the lavenders were simply out of a fairy tale. Oh and I highly recommend the lavender lemonade and cookies too!



Nagyon régóta szerettem volna eljutni egy igazi kis levendulaültetvényhez. Tihanyról álmodoztam sokáig, ha a levendulaszezonról volt szó, és mindig azt kívántam, bár egy picit közelebb lenne. Bárcsak Kelet-Magyarországon is lehetne levendulát szedni, de úgy igazán, dimbes-dombos kis vidéken, miközben pillangók repdesnek körülöttünk. Tavasszal bukkantam rá egy cikkre, és benne a Létai Levendulásra, mely hihetetlenül közel van hozzánk – és amiről addig nem is tudtam.

Egy forró júniusi szombaton látogattuk meg ezt az idilli, alföldi levendulást. Nagyon tűzött a nap, picit mind le is égtünk, és egy méhecske is megcsípett – de megérte. Soha nem láttam még ilyen elképesztő színű és illatú, pompás virágszőnyeget. Szinte mesebeli volt a levendulák között repdeső fehér pillangók tánca. A levendulás szörp és keksz, amivel pedig megkínáltak minket hazaindulás előtt, hát az mennyei volt :)




Comments