(Half) day trip from Agadir to Paradise Valley

Paradise Valley is like a small oasis filled with palm trees in the middle of the mountains! It's actually a part of the Tamraght River valley in the Moroccan High Atlas mountains and it's located approx. 20 km north of Agadir. It's a must if you are in Agadir and you can reach it with taxi or with organized tours (I recommend the taxi though and if you read more you'll find out why).

We booked a half day trip to Paradise Valley on the website of Agadir Discovery. We paid 18€ per person for the tour and I thought that it would be a simple transfer between Agadir and Paradise Valley (as it was stated on the website at the time of the booking by the way). Yeah. Well, we could only spend one hour in the valley because the purpose of the whole trip was to stop at as many roadside vendors as we could (clearly there was a collaboration between our driver and the vendors and they were really upset that neither of us wanted to buy some argan oil or tagine pot). I was so angry mainly with myself because I never pay for stupid excursions like this - I thought it was a simple transfer. It would have been better to take a taxi from Agadir. The price would be the same but then we could have spent more time in this amazing valley, not just an hour. It's too late for us but be smarter: usually I consider it unnecessary to take a taxi but it's a really practical choice in Agadir.

A Paradise Valley egy kis pálmafákkal szegélyezett oázis. Igazából a Tamraght folyó völgyének egy szakasza az Atlasz-hegységben, Agadirtól kb. 20 kilométerrel északra. Szerintem mindenképp érdemes ellátogatni ide, ha már Agadirban jártok - taxizhattok is, de számos szervezett kirándulás is indul ide. Én inkább a taxit ajánlom - ha tovább olvastok, egyből megértitek, hogy miért...

Az Agadir Discovery-nél befizettünk egy félnapos kirándulásra a Paradise Valley-ba. 18 eurót fizettünk fejenként a túráért, ami elvileg csak egy rövid transzfer lett volna a pálmafákkal szegélyezett kis oázisba, majd onnan kora délután vissza Agadirba... Aha. Hát a Paradise Valley-ban konkrétan egy órát tudtunk csak tölteni, mert arra ment ki az egész kirándulás, hogy a sofőrünk kb. 10 percenként megállt út széli árusoknál (akikkel valószínűleg összebeszéltek már előtte). Nagyon dühös voltam,  elsősorban magamra, mert soha nem szoktam befizetni ilyen hülye kirándulásokra. Most is azt hittem, hogy ez csak egy egyszerű transzfer, mint ahogyan az a weboldalukon egyébként írva van. Jobban jártunk volna, ha fogunk egy taxit Agadirban, kb. ugyanennyiért hozott volna minket el és vissza, és cserébe a teljes napot itt tudtuk volna tölteni. Késő bánat, ti viszont legyetek okosabbak: általában ellenzem, és felesleges pénzkidobásnak tekintem a taxizást, de Agadirban kimondottan megéri ezzel jönni-menni.

Igazából volt jó is ebben a kissé erőszakosan vásárlásra buzdító túrában, mert a sofőrünk mesélt egy csomó érdekességet a helyi szokásokról, termékekről (legfőképp az argánolajról, amit kb. csak Agadir 150 kilométeres körzetében készítenek az egész országban) Komolyan, ha ezt szerettem volna eleve, akkor egy szavam nem lenne, mert nagyon jól beszélt angolul (az arab és a francia mellett), sőt még németül is, és egész szórakoztató volt. De amikor beültünk reggel az autóba, akkor még úgy volt, hogy délután kettőkor indulunk vissza Paradise Valley-ból, de aztán felvettünk két idősebb, szintén magyar házaspárt egy másik hotelnél. Gondolom, belőlünk annyira nem nézte ki az emberkénk, hogy vásárolni fogunk, belőlük meg igen - végül annyira módosult a terv hogy már DÉLBEN vissza kellett érnünk az autóhoz. Így nagyjából egy órát tudtunk a kis völgyben tölteni, Viktor éppen beleugrott a vízbe, de nekem már fürdeni se nagyon volt kedvem emiatt. Volt egy helyi kísérőnk is, akinek még külön kellett fizetni, amiért lesétált velünk a hegyoldalon. Nem mintha sajnáltam volna tőle, szegénynek szerintem nem sok bevételi forrása lehet, de azért mégiscsak pofátlanság egy teljesen egyértelmű ösvényen történő kíséretért pénzt kérni. Ráadásul egy csomóan voltak ott aznap, tényleg nem lehet eltévedni. Na mindegy, késő bánat tényleg, nem is panaszkodni szeretnék, csak annyit tanácsolok, hogy ha ti is ellátogatnátok ide, inkább taxizzatok. Nem hinném, hogy 200 dirhamnál (kb. 20 eurónál) többet kérnének el fuvaronként és járművenként, így simán megéri még akkor is, ha ketten vagytok, ha meg ennél többen, akkor pláne. A kis parkoló szó szerint tömve volt taxival, így a visszaút miatt sem kell aggódnod, nem fogtok ott ragadni. Ráadásul így az egész napot ott tölthetitek ezen az egyébként szuper hangulatos helyen. Mindenfelé pálmafák, függőágyak, virágok... a hideg vízben jólesik csobbanni egyet még októberben is, ráadásul vannak szakaszok, ahol ugrálni is lehet a szikláról. Jó lett volna elmenni a kis kanyon végéig, ahol még vízesés is lett volna, de sajnos erre nem jutott időnk a feszített tempójú kirándulás miatt.