Weekend in Helsinki


When I arrived to Warsaw at the beginning of my 10-day solo trip at the end of April it was almost summer with sunshine and 30°C. On my last days in Helsinki it was snowing, and the air was freezing cold, -4°C at nights. Of course I was prepared for a cooler weather in Finland but I didn't expect snow and ice cold wind! :D That's why (and because I already got a cold in Estonia) I couldn't see everything in Helsinki that I wanted to, but still I tried to get the most out of my weekend spent in the Finnish capital.

Helsinki tricked me on the day of my arrival... As I got off the ferry I was happy to spot a ticket machine near the port so I bought four tickets because I planned to use public transport 4 times during my stay. You have to pay 4€ for a single ticket in the A-B zone if you are buying it from the driver, and 2.80€ if you are buying it from a ticket machine (it's still expensive though, at least for me). I was very happy with my lil tickets until I got on the tram and found out that I couldn't validate them on the vehicle - because they were already valid. All 4 of them. For 90 minutes. So it seems that if you are buying a ticket from the machine, it's immediately valid, and you better take the bus/tram as soon as possible. I got so damn angry that I started to cry. I lost almost 10€. Okay, not a big deal I know, but my daily budget for food & drink & public transport was 20€ so I lost half of my money for that day. Because of this the next day I walked 7km instead of public transport :D I would fully understand this system if there were ticket machines at almost every bus/tram stops but this is not the case. Later that day I discovered that you can buy online tickets via the application called HSL - and this way you can choose from when you want your ticket to be valid. As soon as your ticket becomes valid, you can show its code on your phone. I don't really understand though why I didn't have this option (setting the time of validity for yourself) when I bought tickets from the machine. Anyway, on my way to the airport the last day I bought my ticket with the mobile app, just to be sure. It's simple, safe and comfortable. So if you are in Helsinki, please don't make the same mistake I did, and download this application instantly! :D

I stayed at a hostel called CheapSleep Helsinki - it's cheap, compared to other accommodations in the city, but still the price of a night here was twice as much as ony other hostel room in any other cities during my whole trip. But the hostel is a high quality, clean and modern one, with comfortable beds and quiet rooms. I even got breakfast included in the price. I slept in a 10-bed female dormitory. Quiet hours start at 11pm and there were no noise or wild parties, not even on Friday and Saturday nights and I was happy about that! (Sorry, it seems that I'm like a really young grandma). If you want to book your room on Booking.com, USE MY DISCOUNT LINK AND SAVE 10%! CLICK HERE!

Although I was feeling a bit sick when I woke up in the morning, but we had brilliant sunshine so I decided to take advantage of this sunny (but rather chilly!) weather and took a walk in the city.
  • I started the sightseeing in the hostel's neighbourhood because I noticed that Google Maps is showing an attraction right on the street next to my hostel. This is the Puu-Vallila district, which is famous for its old, pastel coloured, pretty wooden houses built in the early 1900s.
  • Hakaniemi Market: this market was first opened in 1914, in a beautiful, 100-year old building. This original market hall is being renovated now, so the market takes places in a temporary building right next to it. Nonetheless it's worth a visit because this market is more 'local' than the other market hall next to the harbour which is more touristy and crowded.
  • The Chapel of Silence: this interesting chapel welcomes everonye, irrespective of religion or philosophy. If you need some quiet moments in the midst of a big city, then this is your place. Regular church services are not being held in this small chapel. I must have been sitting there for half an hour thinking back of the past 9 days and this whole solo-travel thing. It was so good to end my first solo adventure here.
  • Helsinki's amazing white cathedral is the most photographed building in the city. Unfortunately I didn't look inside, but it's worth to see it from the outside too: the cathedral square and the little street opposite the building are also really pretty and cozy.
  • The market square is not far from the cathedral: if you can smell the fish, you are pretty close! :D Okay, this is not really an unpleasant smell (at least for me), because I love freshly made seafood and the smell of the sea. Ferries to the island of Suomenlinna also depart from the market square. I really wanted to see this island and its fortress but I didn't feel good enough to go in the ice cold wind. Later it turned out that it was a good decision not to go, because shortly after lunch it started SNOWING(!) and didn't stop the whole afternoon and evening. I was shocked because snowfall is rare in May, even in Helsinki... Anyway if you are planning to visit Suomenlinna, you can purchase your 12-hour ticket right before getting on the ferry which costs 5€. 
  • Not far from the market square is the ferris wheel called Skywheel Helsinki. The original price of the adult ticket is 12€ but if you booked your hotel/hostel via booking.com, you can buy discount tickets for 10.2€
  • Next to the market square is the Old Market Hall where you can taste all sorts of Finnish delicacies from salmon soup to reindeer kebabs or canned bear meat. 

I left Helsinki with mixed feelings because I feel that I didn't see much from it - I'm sure that I'll be back again one time!







Amikor a tíz napos utam elején leszálltam Varsóban április végén, 30 fokos hőség volt. A hazaindulás előtti napon Helsinkiben pedig már havazott, és éjszaka -4 fokig hűlt a levegő. Készültem rá persze, hogy ahogyan haladok észak felé, egyre hűvösebb lesz, de erre azért én sem számítottam! :D Épp ezért (plusz mivel eleve meg is voltam fázva), sajnos nem sikerült mindent megnéznem, amit szerettem volna, de igyekeztem így is a legtöbbet kihozni abból a 2 napból, amit Finnország fővárosában tölthettem. 

Helsinki már az érkezésem napján megszivatott kicsit... Ahogy leszálltam a kompról, megörültem a jegyautomatának. Vettem is rögtön négyet, mert ennyiszer terveztem buszozni/villamosozni a két nap alatt. Vezetőnél 4€ a jegy, automatából véve pedig 2.80€ volt darabja (ami szerintem még így is borzasztóan drága, legalábbis nekem). Mindegy, nagy boldogan megvettem négyet, és a villamosra szállva konstatáltam, hogy a jegyet nem lehet érvényesíteni sehol. Lepillantottam rá: és basszus, 90 percig érvényes. Ezzel önmagában nem lenne gond, ha úgy lett volna, mint Varsóban, mert ott is ilyen jegyeket vettem, de minden alkalommal érvényesíteni kellett a buszon az újat. Itt viszont ha az automatából megveszed a jegyet, az attól a másodperctől kezdve azonnal érvényes, és jobban teszed, ha mielőbb felszállsz a buszra/villamosra. Olyan rohadt mérges lettem, hogy elsírtam magam... majdnem 10 eurót buktam. Mivel igyekeztem napi 20 euróból gazdálkodni kb. az egész út alatt, ami az étkezést és a tömegközlekedést illeti, ez elég érzékenyen érintett. Emiatt másnap inkább betegen is gyalog vágtam neki Helsinkinek, olyan dühös voltam! :D Teljesen érteném ezt a rendszert, ha majdnem minden megállóhelyen lenne jegyautoma, csakhogy nincsen. Később rájöttem, hogy a HSL nevű alkalmazást letöltve tudsz online jegyet venni úgy is, hogy te állítod be az érvényesség kezdetét, és amint érvényes lesz a jegyed, az appból el tudod érni a beolvasásához szükséges kódot is. Nem értem, ez az opció miért nem volt felajánlva az automatából történő vásárlásnál. A reptérre menet már appon keresztül vásároltam a jegyet, tök egyszerű és kényelmes. Te ne kövesd el az én hibámat, kezdd rögtön azzal, hogy Helsinkibe érve letöltöd ezt az alkalmazást! :D

Ó, és első este sikerült a szénsavmentes ásványvíz helyett szénsavas málna ízűt vennem, ami még nem is lett volna óriási baj, ha kibontáskor, közvetlen lefekvés előtt nem fut ki, beterítve az egész párnámat, a lepedőmön jó három tenyérnyi részt, meg a fél pizsamaalsómat. Így aludtam el, málnaszaggal, és köhögve :D Komolyan, ha az egyik szobatársam párnát nyomott volna a fejemre éjszaka, azt is megértettem volna. Az idegesítő, köhögő magyar lány. Ez vagyok én! :D A hostel egyébként hihetetlenül jó volt. CheapSleep Helsinki néven találjátok meg - itteni viszonylatban tényleg cheap, de így is kétszer annyiba került, mint bármelyik másik szállásom az utam során. Cserébe viszont kaptam reggelit, és a hostel is nagyon színvonalas, modern, tiszta, kényelmes. 10 ágyas hálóteremben aludtam, és egész jót is pihentem, mert este 11-től kezdődnek a csendes órák, nem is volt zaj egyáltalán, pedig aggódtam, hogy péntek/szombat esténként mi lehet itt. Ilyen szempontból a Tallinni hostel sokkal bulisabb volt, itt meg még családok, idősek, gyerekek is vannak (egy komplett kis mazsorettcsoport szállt meg az emeletemen például). Ha Bookingon foglalnál szállást, használd bátran a DISCOUNT LINKEM, AMIVEL 10%-OT SPÓROLHATSZ! KATTINTS IDE!

Bár nem voltam túl jól az első reggelemen Helsinkiben, szerencsére sütött a nap, úgyhogy azt gondoltam, kihasználom ezt a jó időt, és sétáltam 4-5 órát. Jó idő alatt csípős hideget értsetek, mert 4 fok fölé nem melegedett a levegő. Rétegesen öltöztem fel, volt széldzsekim is, így annyira nem fáztam, viszont egy sapkát még elbírtam volna! 

  • A szállás környékén kezdtem a nézelődést. Teljesen véletlenül vettem észre, hogy a Google Maps jelez egy látnivalót, közvetlenül a hostelem melletti utcában. A Puu-Vallila nevű környék régi, pasztell színű, takaros kis faházairól híres, melyek az 1900-as évek elején épültek. 
  • Hakaniemi Market: ez a piac 1914 óta működik egy szépséges, több mint 100 éves, kétszintes épületben - de most az eredeti csarnokot épp renoválják, így az árusok átköltöztek egy ideiglenes épületbe. Ennek ellenére érdemes itt szétnézni, mert úgy láttam, hogy ide főként a helyiek járnak bevásárolni, vagy meginni egy csésze kávét, míg a kikötő melletti nagy vásárcsarnokban elég nagy tömeg tud összegyűlni turistákból.
  • A csend kápolnája: ez a különleges formájú kápolna vallási hovatartozástól függetlenül vár mindenkit, aki a városi rohanás közepette egy kis csendre vágyik. Érdekesség, hogy rendszeres istentiszteletek nincsenek, ez a tényleg arra való, hogy kicsit elcsendesedj és rendezd a gondolataidat. Biztosan üldögéltem itt egy fél órát, és közben az elmúlt napok történéseit pörgettem a fejemben - jó volt itt zárni életem első önálló útját. 
  • Helsinki gyönyörű, hófehér katedrálisa a város legtöbbet fotózott épülete, és egyik jelképe. Sajnos belülről nem néztem meg, de itt a téren is jó andalogni, plusz a katedrálissal szemközti utcán végigsétálni, és visszatekinteni erre a csodaszép épületre. 
  • A katedrálistól nem messze van a piactér: igazából csak a halszagot kell követned! :D Oké, nekem ez nem szag, hanem illat, egyszerűen imádom a frissen sült hal és a tenger illatát. Innen indulnak egyébként a kompok Suomenlinna szigetére, amit nagyon fájt kihagynom, de egyszerűen nem éreztem magam elég jól ahhoz, hogy a jéghideg szélben áthajókázzak a szigetre meg vissza (utólag kiderült, hogy nagyon is jól tettem, ugyanis nem sokkal ebéd után elkezdett szakadni a HÓ. Bizony. Május elején azért még Finnországban is elég ritka a hóesés). Suomenlinnára egyébként 5€-ba kerül a 12 órás jegy, tehát egy fél napot is tölthetsz a szigeten, mielőtt komppal visszatérnél Helsinkibe. Ha egyszer még lesz alkalmam ellátogatni a finn fővárosba, tuti nem hagyom ki a szigetet, és az itt található erődöt sem. 
  • Nem messze a piactértől van egyébként a Skywheel Helsinki nevű óriáskerék, amire, ha bookingon keresztül foglaltad a szállásod, kedvezményesen tudsz jegyet venni. Az eredeti jegyár egyébként 12€ (bookingon pedig 10.2€) 
  • A piactér mellett egy színes téglaépületben találod a régi vásárcsarnokot, ahol mindenféle finn különlegességet kóstolhatsz a lazaclevestől kezdve a rénszarvaskebabon át egészen a medvehúskonzervig. 


Helsinkiből kicsit vegyes érzésekkel távoztam, úgy érzem, hogy a megfázásom miatt feleannyit se láttam belőle, mint szerettem volna. Egyszer még biztosan visszatérek!



Have you ever been to Helsinki? Share your recommendations in the comments!

Comments