3 things I learned in Tallinn


Tallinn was the city I was waiting for the most before I started my solo trip. I imagined getting lost between the medieval buildings, wandering the charming little streets, exploring the botanical garden and the harbour... Wanted to write a complete city guide about Tallinn for you but the days I spent here turned out to be a bit worse as I imagined them to be. But: I learned 3 really important things.

1. You can get sick while traveling, but you don't have to panic because of this

I got a cold in Riga on a very windy day - with a sore throat that I could hardly speak or eat, and a cough so bad that my back was hurting. Maybe I even had a mild fever I don't know. I was upset and a bit worried too: what if it gets worse? What can I do alone? How will I go to the ferry, to the bus station, to the airport? How will I manage the little things? And then I realized - just as if I were at home. I wouldn't go to a doctor with a cold... especially not on May 1st which is a national holiday in Hungary. I would drink some NeoCitran, chamomile tea and I had both of them with me in Tallinn too. I would buy some fresh fruits, menthol candy and tissues - all of which I could buy in any supermarkets of Tallinn too. I would go to bed early and cover myself with a warm blanket, and I had a bed in the hostel too. As soon as I realized all of this, I became a bit relaxed. After all I was not afraid of a simple cold. I was afraid of being sick alone, far from home. But my heeling process is completely the same in Tallinn and in Hungary too. I slept for 12 hours, and instead of active sightseeing, I chose resting. Unfortunately, this may happen during a trip, but you don't have to panic.

2. You don't have to leave the hostel room, if you don't want to

Everytime I travel I have this 'I want to see everything' feeling deep inside me - which is one of my weaknesses. But now that I was alone and got a cold, and no one could help me for example carrying the suitcase for me, I had to get better. So instead of active sightseeing (which I really love because that gives meaning for a day while traveling) I choose sleeping and relaxing. On my second day in Tallinn I didn't leave my bed until 11am. I had breakfast at noon, and in the afternoon I went to the photo museum only and had a late lunch in a nearby restaurant, just a 5 minutes walk from the hostel. Actually this was the day when I really started to feel tired after a wek of continuous traveling. It was the first day in a week when I didn't walked 10,000 steps according to my phone. I promised myself not to rush through Helsinki or force any of the experiences. I'd rather see less, but I wanted to get well.

3. Traveling alone gives you the opportunity to meet people who are just like you

This trip was not only my first solo adventure but this was also the first time I booked a bed in a female dormitory. I was a bit scared and excited about is. We often stay in hostels with Viktor too (almost everytime) and I don't mind having a shared kitchen or a shared bathroom. I also chose a hostel in Riga and Vilnius too but that time I had a private room. But single rooms in Tallinn and Helsinki were so expesnive that for the first time in my life I decided to try the REAL hostel experience. So I met a cut Dutch girl because we were roommates - she told me that she is also traveling alone and came to Tallinn for a few days to explore the city... and that there's nothing strange about that. Most of my friends or colleagues didn't understand why I decided to travel alone. Some of them even texted me during my trip. This made me anxious. I am sure that some of them thought that we may broke up with Viktor or at least we had a fight or something. But I just wanted to try this solo travel thing, I was curious how indipendent and brave I am, and most importantly: who am I when I'm not traveling with Viktor. To be honest (and I told this to Viktor several times before) traveling together makes us unsociable. For example we almost never talk to other travelers in the hostel although it would be really good to meet and talk to other people who love traveling just as much as we do. But if you are traveling alone, and sleep in a dormitory, you have to talk to your roommates. This is a great opportunity to realize that you are not really alone at all, and you are not a complete idiot if you choose solo travel.

Fortunately I still had some time and energy to explore Tallinn - even if I couldn't see everything I wanted to see. I arrived to the Estonian capital on May 1st and when I got off the bus we had a nice, early spring weather with almost 20 degrees outside and a brilliant sunshine. Since I saw the weather forecast for the next few days (rain, cold, and even snow...) I decided to see as much of Tallinn on my first day as I could. I took a long walk in the old town, around the Alexander Nevsky Cathedral, and had a dinner in the late afternoon sunshine.

What to see and do in Tallinn?

  • Located on Toompea Hill, the beautiful Alexander Nevsky Cathedral with its onion dome is the symbol of Tallinn.  
  • Not far from the Cathedral, still on Toompea Hill you can also find some great viewpoints. Maybe you have already seen the Kohtoutsa viewing platform on Instagram - you know, that pastel coloured wall with 'the times we had' sign. It was a little funny to come here though because there was a long queue before the wall: everyone wanted to take a photo here. I would have loved to take a photo of myself with the sign too, maybe if I am with Viktor, we would have waited for it... but this way I just skipped this. It's somewhat comic what we can do for an Insta-worthy photo, don't you think that? However the view from here is beautiful so it is worth to walk up here, with or without a cool Insta photo.
  • No wonder the Old Town of Tallinn became a part of the UNESCO World Heritage Site - it's full of breathtaking medieval buildings, and cute houses with coloured front doors... 
  • Raeapteek: this is one of the oldest pharmacies in Europe, continously running since the early 15th century! There is a small (and free) exhibition inside: it is interesting to see the medications and remedies they used in the 17th century. I can't imagine how exactly they used dried toads, viper's fat or dried deer penises but they are were the price list of the pharmacy!
  • Although not everyone will consider this a 'thing to do' but I loved photographing the pretty and unique front doors of Tallinn.
  • Day trip to Helsinki: there are several ferries everyday between Tallinn and Helsinki. The journey takes 2 hours so if you leave early in the morning and come back late at night, you can spend a full day in the Finnish capital - not to mention the cruise itself on the Baltic Sea which is an unforgettable experience too.
  • Unfortunately the weather was too bad (and I had no energy at all) to visit the Botanical Garden and the TV Tower of Tallinn. Both are close to each other but relatively far from the old town so you should go by bus. You can find useful information about ticket prices and opening hours here
  • Museum of Photography (Fotomuuseum): I was looking for a fun activity for a rainy day and I found this museum on Tripadvisor. Mostly local photographer's pictures are exhibited here but I also saw a lot of things I only learned about when I attended the photography school: for example a real daguerreotype, or one of the first amateur cameras, the Brownie. The building itself was a prison before, giving a special atmosphere to the museum. I admit that this place may not be exciting for everyone -  but I am interested in photography and I think the 4€ entrance fee is worth it. 


Although I always try to save money on meals during traveling (for example I brought my favourite instant coffee from home and there was a shared kitchen in every hostel I've stayed at so I could make a sandwich for dinner), but I had lunch or dinner in restaurants a few times. I can recommend these relatively cheap (and good) places in Tallinn:
  • On my first day I had lunch in the Clayhills Gastropub and enjoyed the sunshine on their terrace. Here you can find a variety of international dishes. I'm not really good in trying local food while traveling - I ordered a grilled camembert quesadilla and Moroccan mint tea here. 
  • RØST, this small café is a short walk away from the old town. They make heavenly sourdough pastries and bread and their coffee is really good. This place is a bit hard to find, it's in a small inner courtyard but it was completely full when I was there. I tried the cinnamon roll - absolute heaven. 
  • Texas Honky Tonk & Cantina: on my second day in Tallinn I was looking for an inexpensive restaurant nearby - and I was lucky enough to find this tex-mex restaurant just a few minutes walk from my hostel. The interior is incredibly cozy, I loved it. I ordered a veggie burrito with coleslaw and tomato salsa, water, and a pot of mint tea and paid a total of 13€ which is not a bad price considering this is the heart of the old town. The food was delicious, and the spicy flavours completely warmed me up. 


Public transport
Unfortunately I didn't do any research on public transport although I could have saved exactly one euro that way! :D But I only used the public transport once, the day of arrival so it doesn't really matter. You can buy tickets directly from the driver - this will cost 2€. If you buy the same ticket online, at tallinn.pilet.ee (or via mobile application) it will be only 1€ each. But you can also buy a smart card: a 24-hour card is only 3€ and the whole system works the same as in Riga. You scan your card everytime you get on the bus.

Where to stay? 
I booked a bed in the Imaginary Hostel, in a 6-bed female dormitory and paid 28€ for 2 nights. The bed was comfortable, the bathroom was rather clean and the common areas were cozy. This hostel gives you a typical backpacker-digitalnomad-solotravel experience. I was lucky with my roommates too because everyone came to visit Tallinn, neither of us went to bed late so we didn't disturb each other. What's great about this hostel is that it's almost in the middle of the old town so almost everything I wanted to see was really close. If you want to book your room on Booking.com, USE MY DISCOUNT LINK AND SAVE 10%! CLICK HERE!






Tallinn volt az a város, amit a legeslegjobban vártam, mielőtt útnak indultam. Elképzeltem, ahogy a középkori épületek között, a kis utcákon bolyongok, süt a nap, elbuszozom a botanikus kertbe, bámészkodom a kikötőben... Komplett kis útikalauzt szerettem volna hozni nektek a városról, de végül máshogy alakult az itt töltött két napom, mint ahogyan eredetileg terveztem. 3 fontos dolgot viszont megtanultam.


1. Utazás alatt is megbetegedhetsz, de nem kell emiatt pánikba esni

Még talán Rigában, egy nagyon szeles napon sikerült csodásan megfáznom. De úgy, hogy a torkom annyira fájt, hogy beszélni vagy nyelni is alig bírtam, a köhögéstől meg majdnem beszakadt a hátam. Lázam azt hiszem, nem volt, maximum hőemelkedésem, de így is betojtam kicsit. Mi lesz, ha rosszabbodik? Mit csinálok egyedül magammal? Hogyan fogom intézni a kis dolgaimat, hogyan megyek ki a komphoz, a buszhoz, a repülőhöz? Aztán rájöttem: hát teljesen ugyanúgy, mintha otthon lennék. Egy megfázással ott sem mennék el orvoshoz, főleg nem május elsején. Otthon is Neo Citrant meg kamillateát innék - mindkettő van nálam itt is. Enném a gyümölcsöket, vennék Halls cukorkát meg papírzsebkendőt - mindent be tudok szerezni itt is kétszáz méterre tőlem. Bebújnék a takaró alá és pihengetnék - ágyam pedig itt is van. Amint ezt végiggondoltam, kicsit meg is nyugodtam. Végülis nem egy megfázástól vagy torokgyulladástól félek, hanem attól, hogy ismeretlen közegben leszek beteg. De amint realizáltam, hogy attól még, mert nem a saját otthonom négy fala közt vagyok, és nincs velem Viktor, a szervezetem gyógyulási folyamata teljesen ugyanaz. Aludtam 12 órát, és aktív városnézés helyett inkább a pihenésre voksoltam. Sajnos ilyen is megeshet egy út során.


2. Ha nincs hozzá kedved, nem muszáj elhagynod a szállást

Nagy hibám, de amikor utazom, mindig bennem van ez a "mindent látni akarok" érzés. Korábban volt már, hogy nagyon a szívemre vettem, ha nem sikerült megnézni valamit az út során, amit amúgy szerettem volna (például a Braies-tavat, vagy Lokrum szigetét amikor Dubrovnikban jártunk). Most viszont, hogy egyedül voltam, megfáztam, és igazából nem számíthatok senkire, hogy cipeli helyettem a csomagot, vagy segít, kénytelen voltam pihenni. Elengedtem ezt a görcsös városnézős, aktív pihenést (amit amúgy imádok, szeretem, ha van értelme egy napnak), és a második Tallinnban töltött napomon 11-ig ki sem keltem az ágyból. Délben elindultam reggelizni, de szigorúan csak a közelben. Délután megnéztem a fotómúzeumot és ettem egy jót a hosztel mögötti utcában. Igazából ez volt az a nap, amikor valóban elkezdtem érezni, milyen fáradt vagyok, egy hét folyamatos utazás (és 30 fokos hőingás :D) után. Ez volt az első nap, amikor nem gyalogoltam le a 10.000 lépést - főleg nem bőrönddel együtt, mert hogy az utam első két napja így telt. Szóval megfogadtam, hogy Helsinkiben sem fogok rohanni, vagy erőltetni az élményszerzést. Inkább kevesebb dolgot nézek meg, csak legyek jobban.


3. Az egyedül utazás lehetőséget teremt arra, hogy ismerkedj hozzád hasonló emberekkel

Ez az út nemcsak azért volt számomra különleges és tanulságos, mert még sosem voltam ilyen hosszú ideig külföldön, és mert soha nem utaztam még egyedül - hanem azért is mert most először foglaltam szállást női hálóteremben. Bevallom, izgultam kicsit előtte. Viktorral is nagyon gyakran szállunk meg hostelekben és imádom ezt a közösségi hangulatot, semmi bajom a közös konyhával és fürdőszobával sem. Vilniusban és Rigában is hostelt választottam de ott egyszemélyes szobában aludtam, szóval megvolt a saját kis privát terem. Tallinnban és Helsinkiben viszont nagyon drágák voltak az egyágyas szobák így hát életemben először gondoltam, kipróbálom az igazi hostelezést. Az egyik szobatársammal, egy aranyos holland lánnyal sokat beszélgettem, többek közt az egyedül utazásról is. Ő is egyedül érkezett Tallinnba pár napra várost nézni - és ebben ott nincs is semmi furcsa. Az én ismerőseim közül meg szinte senki nem értette meg, miért indulok egyedül útnak. Néhányan rám is írtak ezzel kapcsolatban. Komolyan csak arra tudtam gondolni, hogy azt hiszik, szakítottunk vagy minimum összevesztünk Viktorral, pedig nem erről van szó. Egyszerűen csak ki akartam próbálni, kíváncsi voltam, mennyire vagyok önálló, és ki vagyok, amikor nem Viktorral együtt utazom. Mert igazság szerint (és ezt már sokszor mondtam neki is) az, hogy kettesben utazunk, zárkózottá tesz minket. Sosem elegyedünk szóba például másokkal a hostelekben, pedig nekem amúgy lenne rá igényem, hiába vagyok kis magamnak való nagymama sokszor. Ha meg egyedül van az ember, és főleg, ha másokkal alszik egy szobában, akkor kénytelen megismerkedni és pár szót váltani velük. Ez pedig tök jó, mert rájössz, hogy nem vagy teljesen bolond, amiért szeretsz egyedül utazgatni. És nem is vagy egyedül :D


A fontos tanulságok levonása és elmélkedés mellett szerencsére azért volt időm és energiám szétnézni Tallinnban, még ha nem is tudtam megnézni mindent, amit szerettem volna. Május elsején érkeztem az észt fővárosba, és amikor leszálltam a buszról, gyönyörű kora tavaszi idő fogadott, majdnem 20 fok volt és sütött a nap. Mivel láttam hogy másnap már nagyon rossz idő lesz, ezért igyekeztem kihasználni az első délutánomat itt: sokat sétáltam az óvárosban, megnéztem az Alexander Nevsky katedrálist és pár kilátópontot is, aztán meg ebédeltem egy jót a napsütésben.



Ha Tallinnban jársz, ne hagyd ki:

  • A Toompea dombon található Alexander Nevsky katedrális gyönyörű hagymakupolájával Tallinn egyik jelképe. Minimum kívülről érdemes megcsodálni, ha erre jársz.
  • A katedrálistól nem messze, szintén a Toompea dombon találsz néhány kilátópontot is. A Kohtoutsa névre hallgató viewpoint ismerős lehet Instagramról: itt van a falra festve a "The times we had" felirat. Kicsit vicces volt ide eljönni mert kígyózó sorban álltak az emberek, csak, hogy fotózkodni tudjanak a felirattal és a várossal a háttérben. Én is szerettem volna magamról ilyen fotót, sőt, ha nem egyedül vagyok, lehet még a sort is hajlandó lettem volna kivárni érte. Félelmetes és komikus, hogy mit meg nem teszünk egy insta-kompatibilis fotóért. :D Az viszont tagadhatatlan, hogy a kilátás az óvárosra csodás innen, szóval szerintem érdemes felsétálni.
  • Tallinn óvárosa, ami tele van csodaszép középkori épületekkel és zegzugos utcákkal, a világörökség része. Ezt igazából majdhogynem felesleges volt felvennem erre a listára, mert ha Tallinnban jársz, az óvárost úgysem fogod kihagyni.
  • Raeapteek: a Városháza téren találod ezt az épületet, ami Európa egyik legrégebbi patikája - ráadásul még ma is üzemel, a 15. század eleje óta folyamatosan! Van itt egy kisebb kiállítás is, amit ingyenesen megnézhetsz. Érdekes látni azokat a gyógyszereket, amik mondjuk a 17. században a patika árlistáján szerepeltek. Nem bírom például elképzelni, hogy a szárított varangyot, szárított szarvasherét vagy a viperahájat egészen pontosan hogyan is használhatták annak idején :D
  • Bár nem hiszem, hogy ezt mindenki külön programnak tekintené, de én imádtam Tallinn különleges bejárati ajtóit nézegetni és fotózni, egyszerűen nem tudtam betelni velük.
  • Kirándulás Helsinkibe: Tallinn kikötőjéből naponta többször is indulnak kompok a finn fővárosba. Az utazás két időtartama két óra, így ha kora reggel indulsz és késő este érkezel vissza, egy teljes napot tölthetsz el Helsinkiben, arról nem is beszélve, hogy maga a hajóút is élmény.
  • Amire sajnos nem volt energiám (és az időjárás sem volt túl jó): a botanikus kert és a TV-torony. Mindkettő közel van egymáshoz, de viszonylag távol az óvárostól, így busszal érdemes kimenni. A belépőjegyek áráról és a nyitvatartási időkről itt és itt tudtok tájékozódni.
  • Mivel a második Tallinnban töltött napomon zuhogott az eső, és majdnem húsz fokot hűlt a levegő, bármennyire is szomorú voltam, le kellett fújnom a botanikus kertet és más (lehetőleg olcsó és beltéri) programot keresni. Szerencsére a szállásom az óvárosban volt, így egyszer sem kellett messzire mennem valami érdekességért. Tripadvisoron találtam rá a Tallinni Fotómúzeumra, ami nem messze van a Városháza tértől. Főleg helyi fényképészek munkái vannak itt kiállítva, rengeteg régi felvétel a városról. De fotótechnika téren is egy csomó érdekességet láttam: olyanokat, amikről tanultam a fotós képzésen. Például egy valódi dagerrotípiát, vagy az egyik első amatőr fényképezőgépet, a  Brownie-t. Maga a múzeum egy korábban börtönnek használt épületben kapott helyet, ami még külön hangulatot ad neki. Elismerem, hogy ez talán nem mindenki számára lehet érdekes, de szerintem a 4 eurós belépőt mindenképp megéri. (Ráadásul véletlenül spóroltam két eurót, mert az aranyos pénztáros néni nem beszélt angolul, és nem értette, hogy nem diák, hanem felnőtt jegyet kérek).


Bár az étkezésen nagyon igyekeztem spórolni az utazás alatt (például hoztam otthonról kavarós kávét, és mindig konyhás hostelben voltam, úgyhogy vacsira tudtam magamnak csinálni szendvicset), azért párszor ettem étteremben is. Tallinnban például a következő, viszonylag olcsó helyeket tudom ajánlani:
  • Első nap a Clayhills Gastropub teraszán ebédeltem és élveztem a napsütést. Itt különböző nemzetközi fogásokat találsz, elég változatos az étlapjuk. Sajnos ha a helyi ételek kipróbálásáról van szó utazás közben, általában nagyon leszerepelek: most sem ettem se lengyel, se litván, se lett, sem pedig észt ételeket, amit szánokbánok. A Clayhillsben például grillezett camembert sajtos quesadillát és marokkói mentateát rendeltem.
  • A RØST nevű pici kávézó rövid sétára van az óvárostól. Isteni, kovászos tésztából készítenek kenyereket és péksüteményeket helyben, na meg a kávéjuk is szuper. Viszonylag eldugott helyen, egy kis belső udvarban vannak, de mégis nagyon nagy a forgalom, folyamatosan teltház volt és nagyon sokan rendeltek péksütit elvitelre is. Nem véletlenül: a fahéjas csigájuk egyenesen mennyei!
  • Texas Honky Tonk & Cantina: a második, zuhogó esős napomon olyan éttermet kerestem, ami viszonylag olcsó, és túl sokat sétálni sem kell hozzá - így bukkantam rá erre a szuper étteremre, ahol főleg tex-mex kajákat készítenek. A belső tér iszonyatosan hangulatos, folyton azon gondolkodtam, hogy mennyi időbe telhetett mire ezt a rengeteg texasi hangulatú dekorációt meg különböző stílusú bútort összeszedték! Imádtam. Egy nagy adag vega burritóért (coleslaw-val és paradicsomos salsával), egy egész kanna mentateáért és vízért összesen 13 eurót fizettem, ami az óváros áraihoz képest egyáltalán nem rossz szerintem. A kaja isteni finom volt, teljesen átmelegített a csípős ízvilág. Több fokozat közül is választhatsz: 1, 2 vagy 3 csillagos. Én csak az egycsillagos csípősséget mertem bevállalni


Tömegközlekedés: sajnos a tömegközlekedéssel kapcsolatban nem végeztem komolyabb kutatást, pedig kemény egy eurót spórolhattam volna, ha így teszek! De mivel csak egyszer buszoztam, az érkezés napján, így nem vészes. Közvetlen a buszsofőrtől is tudsz jegyet venni, ekkor egy egy útra feljogosító jegy 2 euróba kerül. Ha ugyanezt online veszed, a tallinn.pilet.ee oldalon (vagy mobil alkalmazáson keresztül), akkor csak 1 euró. De választhatsz smart cardot is, ami szerintem megéri, ha többször is szeretnél buszozni egy nap: a 24 órás kártya például csak 3€-ba kerül, és hasonlóan működik az egész rendszer, mint Rigában. A kártyát a kis leolvasó készülék elé kell emelni, míg nem pittyog egyet, és mehetsz is. A helyi lakosoknak is kis plasztik kártyájuk van, amit folyamatosan tölthetnek.

Szállás: az Imaginary hostelben szálltam meg, egy hatszemélyes női hálóteremben aludtam, és két éjszakáért 28 eurót (kb. 9000 forintot) fizettem. Az ágy kényelmes volt, a közös konyha és nappali pedig nagyon hangulatos. Ettől tényleg azt a tipikus backpacker, digitális nomád, szóló utazós hostel élményt kapod meg. Ennek ellenére pihenni is tudtam sokat. Szerencsém volt a szobatársaimmal is, mindenki felfedezett és mászkált napközben, éjszaka meg pihentünk, reggel meg nagyjából egy időben keltünk, szóval senki nem zavart senkit. A kulcsért érkezéskor 10€ kauciót kérnek, amit kijelentkezéskor visszakapsz. Ami még szuper ebben a szállásban, hogy majdnem az óváros kellős közepén található, így gyakorlatilag minden elérhető közelségben van. Ha Bookingon foglalnál szállást, használd bátran a DISCOUNT LINKEM, AMIVEL 10%-OT SPÓROLHATSZ! KATTINTS IDE!




Have you ever been to Tallinn? Share your recommendations in the comments!


Comments